«Ақмола облысы білім басқармасының Жарқайың ауданы бойынша білім бөлімі Пятигор ауылының негізгі орта мектебі» КММ
Коммунальное государственное учреждение «Основная средняя школа села Пятигорское отдела образования по Жаркаинскому району управления образования Акмолинской области»

СоцСети

Ұйымдар тізімі

Галерея

Смотреть все>>>

Мансаптық бағдарлау ойындары

«Ең жақсы мотив» жаттығуы
Жаттығудың мақсаты: қатысушыларға мамандықты саналы таңдау ерекшеліктерін іс жүзінде түсінуге көмектесу.
Нұсқау: «Біздің міндетіміз – мамандық таңдаудың ең дұрыс мотивін таңдау, яғни барлық адамдардың өз мамандығын таңдауының басты себебі. Ол үшін мен әрқайсысына 2 мотивтен оқып беремін. талқылау және, мүмкін, дауыс беру, қай мотив жақсырақ
Мотивтер тізімі 16 сөз тіркесін қамтиды:
1. Даңқ алу, атақты болу мүмкіндігі.
2. Отбасылық дәстүрлерді жалғастыру мүмкіндігі.
3. Жолдастарыңызбен оқуыңызды жалғастыру мүмкіндігі.
4. Адамдарға қызмет ету мүмкіндігі.
5. Табыс.
6. Мамандықтың ел экономикасы үшін маңызы, әлеуметтік және мемлекеттік маңызы.
7. Жұмысқа орналасудың жеңілдігі.
8. Жұмыстың болашағы.
9. Өз қабілеттеріңізді көрсетуге мүмкіндік береді.
10. Адамдармен араласуға мүмкіндік береді.
11. Біліммен байытады.
12. Мазмұны жағынан алуан түрлі.
13. Романтизм, кәсіптің тектілігі.
14. Еңбектің шығармашылық сипаты, жаңалық ашу қабілеті.
15. Қиын, қиын мамандық.
16. Таза, жеңіл, тыныш жұмыс.
Жүргізуші 1-ші және 2-ші мотивті, 3-ші және 4-ші ... 15-ші және 16-шы оқиды. Осыдан кейін оған 8 мотив тізімі қалады, одан ол қайтадан 1-ші және 2-ші мотивті, 3-ші және 4-ші, т.б.

«Ең көп» ойыны
Әдістеме кәсіби еңбек әлеміне бағдарлану деңгейін арттыруға және беделмен байланысты мамандықтардың сипаттамаларын жақсы түсінуге қызмет етеді.
Жаттығуды шеңберде немесе бүкіл сыныппен орындауға болады. Шеңбер үшін қатысушылар саны 6-8-ден 10-15-ке дейін.Уақыт бойынша жаттығу 15-тен 25-30 минутқа дейін созылады. Жаттығу процедурасы келесі негізгі қадамдарды қамтиды:
1. Нұсқау: «Енді сізге мамандықтардың әдеттен тыс сипаттамалары ұсынылады және сіздің ойыңызша, осы сипаттамаға ең қолайлы мамандықтарды кезекпен атауға тура келеді. Мысалы, мінездеме ең ақшалы мамандық, - ең көп ақша қай мамандықтар? ..».
2. Жүргізуші бірінші сипаттаманы атайды, ал қатысушылар бірден кезекпен (шеңберде) өз нұсқаларын ұсынады. Егер біреу ең көп (немесе ең жақын) аталғанына күмәнданса, сіз нақтылайтын сұрақтар қоя аласыз.
3. Бұдан әрі келесі сипаттама шақырылады және т.б. Барлығы мұндай сипаттамалар 5-7-ден аспауы керек.
Егер жаттығу сыныппен жүргізілсе, онда жүргізуші бірінші ерекше сипаттаманы атағаннан кейін, қатысушылар орындарынан ең қолайлы мамандықтардың нұсқаларын ұсынады. Жүргізуші тақтаға 3-5 ең «есепті» нұсқаларды жазып шығады, содан кейін шағын талқылау ұйымдастырылып, «ең көп» мамандықты таңдау ұйымдастырылады.
Бұл ойын жаттығуының маңызды элементі талқылау болып табылады. Фасилитатор әртүрлі қатысушылардың пікірлеріне құрметпен қарауы керек, өйткені ұпайлар субъективті болуы мүмкін (және керек). Бұл арада кейбір «ең-ең» мамандықтарды таңдау олар туралы объективті білімге негізделуі керек. Мысалы, ең пайдалы мамандықтың аты депутат болса, онда сіз студенттен депутаттардың қанша жалақы алатынын (басқа жоғары ақы төленетін мамандықтармен салыстырғанда) біледі ме деп сұрай аласыз ба? Талқылау барысында ортақ күш-жігер арқылы қандай мамандықты жалпы ақша кәсіп деп санауға болатынын анықтауға болады, т.б.
Жаттығуды қызықты ету үшін жүргізуші қатысушыларды қызықтыратын мамандықтардың ерекше сипаттамаларын алдын ала таңдауы керек. Бұл, мысалы, «ең жасыл мамандық», «ең тәтті мамандық», «ең түкті мамандық», «ең әдепсіз мамандық», «ең балалық мамандық», «ең көңілді мамандық» және т.б. Белгілі бір мағынада бұл жаттығу белгілі «ассоциация» ойынына жақын, өйткені қатысушылар іс жүзінде әдеттен тыс сипаттамалары бар кәсіптерді байланыстыруы керек.

«Жұбын тап» жаттығуы

Мақсаты: жаттығулар сабаққа қатысушыларға алдағы сабақтардың тақырыптарына ойын түрінде бейімделуге мүмкіндік береді.
Тапсырманы орындау үшін жүргізуші барлық қатысушыларға мамандық атаулары жазылған жұптық карталарды дайындап, таратуы керек.
Нұсқау: «Енді әрқайсыңыз мамандық атаулары жазылған карточка аласыздар. Сіздің міндетіңіз атын оқу және ол туралы ешкімге айтпау. Топта сол картамен басқа адам болуы керек. Мен сізге кәсіби қызметтің кез келген сипаттамасына қатысты әртүрлі сұрақтар қоямын. Егер бұл қасиет картаны алған мамандыққа тән болса, үнсіз тұру керек. Сақ болыңыз. Қалған топты бақылаңыз: сізбен тағы кім тұрады? Барлық жұмыстардың нәтижесінде сіз өзіңіздің жұпыңызды анықтауға тырысуыңыз керек.
Қолдануға болатын мамандықтардың шамамен тізімі (тізімді толықтыруға болады):
1. мұғалім
2. күзетші
3. жүргізуші
4. медбике
5. ағаш ұстасы
6. аспаз
7. программист
8. геолог
9. заңгер
10. электр және газбен дәнекерлеуші
11. үй суретшісі
Аудиторияға қоятын жақсы сұрақтар: Орныңыздан тұрыңыз:
1. Еңбек нарығында кімдердің мамандықтары сұранысқа ие.
2. Жалақы төмен жерде.
3. Кімнің мамандықтары жоғары білімді қажет етпейтін.
4. Кімнің мамандықтары басқа адамдармен тұрақты қарым-қатынасты қажет етеді.
5. Кімнің мамандықтары үлкен дене күшін қажет етпейтін.
6. Кімнің мамандықтары жақсы көруді қажет етеді.
7. Кімнің мамандықтары үлкен батылдықты қажет етеді.
8. Кімнің мамандықтары беделді.
9. Кімнің мамандықтары жақсы көңіл бөлуді қажет етеді. 10. Станоктарда кім жұмыс істейді.
Ойынның нәтижелерін талқылау кезінде қатысушылар есептерді шешуде ең үлкен қиындықтар тудырған сәйкестендіру үшін сипаттамалардың қайсысы ең ақпаратты болғанына назар аударуы керек.

Жаңартылған күні: 14.04.2023 22:01
Құрылған күні: 14.04.2023 22:01

Текст