«Ақмола облысы білім басқармасының Жарқайың ауданы бойынша білім бөлімі Пятигор ауылының негізгі орта мектебі» КММ
Коммунальное государственное учреждение «Основная средняя школа села Пятигорское отдела образования по Жаркаинскому району управления образования Акмолинской области»

СоцСети

Ұйымдар тізімі

Галерея

Смотреть все>>>

Жалпы білім беретін мектептердің оқушыларын ұлттық бірыңғай тестілеуге дайындау бойынша мұғалімдерге арналған ұсыныстар

Ұлттық бірыңғай тестілеу (ҰБТ) мектеп түлектері, олардың ата-аналары мен ұстаздары үшін күрделі сынақ. ҰБТ тапсырудағы басты мәселе – әр мектептегі әрбір оқушының жақсы нәтиже алуын қалай қамтамасыз ету.
Жақсы нәтижеге жету үшін оқушыларды ұлттық бірыңғай тестілеуге дайындауды мақсатты түрде және алдын ала бастау қажет. Студенттердің үлгерім сапасының жеткіліксіз тиімділігінің негізгі себептері білім деңгейінің әртүрлі болуы, студенттердің өздік оқу жұмысының нашар қалыптасқан дағдылары, сонымен қатар тестілеу технологиясы бойынша дағдылардың жоқтығы болып табылады.
Қорытынды аттестаттауға және ҰБТ-ға дайындық сабақтарының мақсаты жалпы білім беретін мектеп курсы бойынша оқу материалын қайталау, олқылықтарды жою және оқушылардың білімін толықтыру, тестілеу тәртібін меңгеру бойынша жүйелі жұмыс болуы керек.

ҰБТ-ға дайындық жұмыстарын ұйымдастыруда мұғалімнің құжаттамасы:
1. Пән бойынша оқушылардың үлгерім сапасын талдау.
2. Мұғалімнің жұмыс жоспары.
3. Консультациялар, қосымша жеке сабақтар (қажет болған жағдайда) кестесі.
4. Консультацияларға қатысу журналы.
5. Қосылған элемент бойынша талдау және мақсатты ұсынымдар арқылы кіру және аралық тестілеу нәтижелерін бақылау.
6. Пән бойынша тест тапсырмаларының банкі (Тесттер жинағы, арнайы тапсырмалар, тренажерлар және тақырыптар бойынша, қиындық деңгейлері бойынша тапсырмаларды элемент бойынша талдау нысандары; жауаптар мен кілттер).
Бұл құжаттар электронды немесе қағаз түрінде «ҰБТ-ға дайындық» папкасында сақталады.

II. Көрнекі ақпараттың болуы
1. Оқушыларға, олардың ата-аналарына, мұғалімдерге арналған 2021 жылғы ҰБТ туралы көрнекі ақпарат (қабырға, еденге арналған ақпараттық стендтер, стикерлер, бейнероликтер және т.б.):
- тапсырыстар,
- ережелер,
- оқушылар мен ата-аналарға кеңестер, ұсыныстар;
- кестелер, қосымша сабақтар мен консультациялар кестесі (көрнекі ақпарат мектептің бірінші қабатында танысу үшін қолжетімді жерде орналастырылған)
2. «ҰБТ-ға дайындық» кабинеттеріндегі көрнекі ақпарат:
- ҰБТ өткізу тәртібі;
- топтық және жеке консультациялар кестесі;
 - аралық сынақтардың нәтижелері,
- шешуі бар пән бойынша тест тапсырмаларының үлгілері;
- оқушыларға ҰБТ-ға дайындық кезінде психологиялық қолдау көрсету туралы жадынамалар.

III. ҰБТ-ға дайындық кезінде оқу үдерісіне қатысушыларға психологиялық-педагогикалық қолдау көрсету

Оқушыларды ҰБТ-ға дайындауда мұғалімдерге кеңестер.

1. Оқушыларды ҰБТ-ға дайындық әдістемесімен таныстыру:
- таңдаған мамандығыңызға түсу үшін қажетті бейіндік пәндердің комбинациясын анықтау. Есіңізде болсын, сіз кез келген уақытта элементтердің осы комбинациясын өзгерте аласыз, бірақ оларға дайындалуға уақытыңыз әлдеқайда аз болады.
Профиль элементтерінің комбинациясы:

№ Бейіндік пән 1 Бейіндік пән 2
1. математика физика
2. математика географиясы
3. биология химия
4. биология география
5. шет тілі дүние жүзі тарихы
6. география шет тілі
7. дүние жүзі тарихы Адам.Қоғам.Құқық.
8. дүниежүзілік тарих географиясы
9. Қазақ тілі / Орыс тілі Қазақ әдебиеті / Орыс әдебиеті
10. химия физика
11. шығармашылық емтихан шығармашылық емтихан
- қорытынды аттестацияға немесе ҰБТ-ға дайындық кезінде сабаққа үйден орын дайындау: үстелден қажет емес заттарды алып тастау, қажетті оқулықтарды, оқу құралдарын, дәптерлерді, қағазды, қарындаштарды және т.б. Бөлменің интерьеріне сары және күлгін түстерді енгізуге болады, өйткені олар интеллектуалды белсенділікті арттырады. Ол үшін осы түстердегі кез келген сурет немесе басып шығару жеткілікті.
 - әрбір дайындық күніне сабақ жоспарын жасаңыз, онда күн сайын қай бөлімдер мен тақырыптарды қайталайтыныңызды көрсетіңіз;
- ең қиынынан бастаңыз, ең аз білетін бөлімнен немесе ең қызықтысынан бастаңыз, содан кейін қиынға көшіңіз;
 - оқулықты толығымен оқып, жаттап алуға ұмтылудың қажеті жоқ. Материалды жоспарларды, диаграммаларды, жақсырақ қағазда құрастыру арқылы құрылымдау пайдалы. Жоспарлар да пайдалы, себебі олар материалды қысқаша қайталау үшін қолдануға оңай;
- Баламалы сабақтар мен демалыс, мысалы, 40 минут сабақ, содан кейін 10 минут - үзіліс. Осы уақытта ыдыс жууға, гүлдерді суаруға, жаттығулар жасауға, душ қабылдауға болады.
 - testcenter.kz сайтында мүмкіндігінше осы пән бойынша жарияланған әртүрлі сынақтарды орындаңыз. Бұл жаттығулар тест тапсырмаларының құрылымымен таныстырады.
 - қолыңызда секундомермен жаттығу, тест тапсырмасының орындалу уақытын белгілеу;
 - емтиханға бір күн қалғанда бәрін қайталау үшін қалдырыңыз, ең қиын сұрақтарға тағы бір рет тоқталыңыз.

2. Студенттерді сынақ тестілеу процедурасымен таныстыру:
- Сізге ыңғайлы кез келген уақытта Ұлттық бірыңғай тестілеу (ҰБТ) пәндері бойынша сынақ онлайн тестілеуден өтуге болады.
Сынақ тестілеуін өткізу кезінде ҰБТ-да қолданылатын тест тапсырмаларына ұқсас тест тапсырмаларымен танысуға және таңдалған пәндер бойынша білім деңгейіңізді тексеруге мүмкіндігіңіз бар.
ҰБТ-ға дайындалу үшін тестілеу келесі форматта жүргізіледі:
1 блок:
Математикалық сауаттылық – 15 тест тапсырмасы.
Оқу сауаттылығы – 20 тест тапсырмасы.
Қазақстан тарихы – 15 тест тапсырмасы.

Ұсынылған бес жауаптың біреуін таңдау ұсынылады.

2 блок:
Бейіндік пән 1 - 35 тест тапсырмасы.
Бейіндік пән 2 - 35 тест тапсырмасы.

1-ден 20-ға дейін ұсынылған бес жауаптың ішінен бір дұрыс жауапты таңдау ұсынылады;
21-ден 25-ке дейін ұсынылған бес жауаптың ішінен бір дұрыс жауапты таңдау ұсынылады (контекстке негізделген тапсырмалар);
Контекст – сұрақта (тапсырмада) сипатталған проблемалық жағдай жататын тақырыптық аймақ. Мәтінмәнді тұтас мәтін, сурет, график, кесте, диаграмма, инфографика және т.б. түрінде беруге болады. Мәтінмәндік тапсырмалар пән бойынша терең білімді, кең ауқымды іскерліктер мен дағдыларды, контекстті оқу және түсінуді, контексттің мазмұнына ой жүгіртуді, талдау, салыстыру және т.б.
26-дан 35-ке дейін әр түрлі ұсынылған жауаптардың ішінен бір немесе бірнеше дұрыс жауапты таңдау ұсынылады.

Тестілеу уақыты – 240 минут
Ең көп ұпай саны – 140 ұпай.
Тестілеуге «жалған адамды» қатыстырған студент сол тестілеуге жіберілмейді.
Металл детекторын тексеру аймағында тыйым салынған заттар табылса, акт жасалады және студент тестілеуге жіберілмейді!
Тест нәтижелерімен келіспесеңіз, тест аяқталғаннан кейін 30 минут ішінде апелляцияға бере аласыз.
ҰБТ-ға да ұқсас ережелер қолданылады.
Тестілеу нәтижесімен www.testcenter.kz сайтында танысуға болады (тестіленетін тұлғаның АКТ және ЖСН енгізу кезінде).
Қазақстан Республикасының білім беру ұйымдарында білім деңгейін тестілік бақылауды жүргізу кезінде қосымша қызметтерге бекітілген баға прейскурантына сәйкес сынақ онлайн тестілеудің құны 260 теңгені құрайды.
1-әдіс – Тестілеуге ақы төлеу келесі реквизиттер бойынша жүзеге асырылады: Қазақстан Республикасы Білім және ғылым министрлігінің «Ұлттық тестілеу орталығы» МКҚК, Нұр-Сұлтан қаласы, Есіл ауданы, Шұбар тұрғын алабы, Родниковая көшесі, ғимарат. 1/1 БИН 000140001853 IIC KZ536010111000001515 БСК HSBKKZKX КБЕ 16 "Қазақстан Народный банкі" АҚ. Түбіртектерде «Онлайн сынақ тестілеу үшін төлем» көрсетілуі керек. Төлем жасалғаннан кейін түбіртектерді ҰТО филиалдарына тапсырады. Филиал қызметкерлері сынақ онлайн тестілеуден өтуге ниет білдіргендерді тіркеп, пароль береді. ҰҚТ филиалдары республиканың барлық облыс және көптеген аудан орталықтарында орналасқан. Мекен-жайы бар филиалдар тізімі ҰТО сайтында орналасқан.
2-әдіс – Сынақтық онлайн тестілеуге төлем Cashier 24 терминалдары арқылы жүзеге асырылады. Төлемді келесі нұсқауларға сәйкес жүзеге асыруға болады: Терминалда «Білім беру қызметтері» мәзір тармағын таңдаңыз. Тізімнен «Ұлттық тестілеу орталығын» таңдаңыз.Тестілеу түрін таңдаңыз. Электрондық поштаны енгізіңіз. Ол пайдаланушы аты мен құпия сөзбен бірге келеді. Әрекеттер санын енгізіңіз. Кірістің дұрыстығын растаңыз. Төлем жасаңыз. Кіру құпия сөзін алған студент Интернетке кіру мүмкіндігі бар кез келген компьютерде білімін тексере алады.
3-әдіс – cabinet.testcenter.kz сілтемесі арқылы жеке кабинетте тіркеліп, кез келген ыңғайлы тәсілмен төлем жасаңыз. Ол үшін сізге: Жеке кабинетте тіркелгеннен кейін қажетті тест түрін таңдау; «Сатып алу» түймесін басып, әрекеттердің санын көрсетіңіз; төлем бетінде байланыс деректерін толтырып, төлем әдісін таңдаңыз (Банк картасы, Жеке касса 24, WebMoney). Төлем жасалғаннан кейін тестілеуге арналған парольдер Жеке кабинетке жіберіледі. Содан кейін сіз тест тапсырып, өткен сынақтардың талдау карталарын көре аласыз.

3. Оқушыларды ҰБТ әдістемесімен таныстыру:
- ҰБТ-ны өз қалауыңыз бойынша қазақ, орыс немесе ағылшын тілдерінде тапсыра аласыз.
Тестілеу үш міндетті және екі бейіндік пән бойынша жүргізіледі. Тестілеудің басында сізге компьютерлік тестілеуден өту туралы қажетті ақпарат беріледі.
Грантқа түсу үшін ҰБТ сәуірден маусымға дейін өтеді, онда сіз 2 рет тегін әрекетке ие боласыз (күндер арасында ешқандай шектеулерсіз).
Осы сертификаттардың бірін шілде айында өтетін байқауға жіберуге болады.
- тестілеудің алдын ала бөлімін аяқтағаннан кейін (аты-жөніңізді, жеріңіздің нөмірін және т.б. толтыру), сіз барлық түсінбейтін тұстарды нақтылап болғаннан кейін, зейініңізді шоғырландыруға және айналаңыздағыларды ұмытуға тырысыңыз. Сіз үшін тек тапсырмалар мәтіні және сынақ уақытын реттейтін сағат болуы керек. Асығыңыз, асықпаңыз! Қатаң уақыт шектеулері жауаптарыңыздың сапасына әсер етпеуі керек.
- сұрақтың мағынасын түсіну үшін оны мұқият соңына дейін оқып шығыңыз (тестілеу кезіндегі әдеттегі қате - оны соңына дейін оқымай-ақ, бірінші сөздерге сәйкес, олар жауапты қабылдап, жауап беруге асығады).
- егер сұрақ қиындық тудырса, оны өткізіп жіберіп, көп ой тудыруы мүмкін сұрақтарға тоқталмай, біліміне күмәнданбайтын оңай сұрақтан бастаңыз. Сонда сіз тынышталасыз, басыңыз анық және дәл жұмыс істей бастайды және сіз жұмыс ырғағына кіресіз. Содан кейін қиынырақ сұрақтарға көшіңіз.
- ағымдағы тапсырманы ғана ойлауға үйрету. Жаңа тапсырманы көргенде, алдыңғы тапсырманың бәрін ұмытыңыз. Әдетте, сынақтардағы тапсырмалар бір-бірімен байланысты емес, сондықтан сіз біреуінде қолданған білім (қазірдің өзінде, айталық, сіз шешкен) әдетте көмектеспейді, тек шоғырлануға және жаңа тапсырманы дұрыс шешуге кедергі келтіреді. Бұл кеңес сізге тағы бір баға жетпес психологиялық әсер береді - егер сіз оны орындай алмасаңыз, соңғы тапсырмадағы сәтсіздікті ұмытыңыз. Әрбір жаңа тапсырма ұпай жинау мүмкіндігі деп ойлаңыз.
 - жоққа шығаруды үйреніңіз. Егер сіз дұрыс жауапты бірден іздемесеңіз, бірақ сәйкес келмейтіндерін дәйекті түрде алып тастасаңыз, көптеген тапсырмаларды тезірек шешуге болады. Жою әдісі барлығына емес, бір немесе екі нұсқаға ғана назар аударуға мүмкіндік береді, бұл әлдеқайда қиын.
- проблемалық мәлімдемеде немесе мысалда жауап нұсқаларын ауыстыруды үйрену. Бұл формуланы ұмытқанда немесе мәселенің шешімін білмегенде көмектеседі, мысалы.
 - міндетті түрде тексеріңіз. Жұмысыңызды тексеруге уақыт қалдырыңыз, кем дегенде сіздің көзіңізге қарап, айқын қателерді байқауға уақыт беріңіз. Өйткені, компьютерлік тестілеу арқылы қатені байқасаңыз, жауапты тестілеу аяқталмай тұрып өзгертуге болады.
 
- емтихан кезінде сұйықтықты ішпеген дұрыс, өйткені ол асқазанның белсенділігін арттырады, интеллектуалды процестерді әлсіретеді. Тыныс алуды тұрақтандыру және жүйке жүйесін теңестіру үшін бір стақан суды бастаудан 20 минут бұрын ішу ұсынылады. Бірақ стресске қарсы препараттардың көмегіне жүгіну ұсынылмайды. Психологтар кеңес береді - жақсы ұйықтау үшін емтихан қарсаңында ұйықтар алдында валериана мен глицинді ішкен дұрыс.

4. Ата-аналарды балаларға ҰБТ тапсыруға көмектесу ережелерімен таныстыру.
- ҰБТ-ға дайындық, сынақ тестілеуден өту әдістемесі және ҰБТ өткізу әдістемесімен танысу (жоғарыдан қараңыз);
- балаңыздың емтиханда қанша ұпай алатынына алаңдамаңыз және емтиханнан кейін баланы сынамаңыз. Балаңызға ұпай саны оның қабілетінің тамаша өлшемі емес деген идеяны сіңіріңіз;
 - емтихандар қарсаңында баланың алаңдаушылығын арттырмаңыз - бұл тест нәтижесіне кері әсер етуі мүмкін. Ата-ананың толқуы әрқашан балаға беріледі, ал егер үлкендер шешуші сәтте өздерінің эмоцияларына төтеп бере алмаса, онда бала жас ерекшеліктеріне байланысты эмоционалды түрде «бұзауы» мүмкін;
 - балаларды мадақтау, жақсы істеген ісі үшін мадақтау;
 - өз-өзіне деген сенімділігін арттыру, себебі бала сәтсіздіктен қорыққан сайын қателесу ықтималдығы жоғары болады;
- баланың әл-ауқатын қадағалаңыз, сізден басқа ешкім дер кезінде байқай алмайды және баланың шамадан тыс жұмыс істеуге байланысты жағдайының нашарлауына жол бермейді;
- баланың дайындық режимін бақылау, артық жүктемелерге жол бермеу, оған сабақты демалыспен алмастыру керектігін түсіндіру;
- үйде сабақ өткізуге ыңғайлы орынмен қамтамасыз ету, дайындық кезінде балаға ешкімнің кедергі жасамауын қадағалау;
- баланың тамақтануына назар аударыңыз: қарқынды психикалық стресс кезінде оған құнарлы және әртүрлі тағам және дәрумендердің теңдестірілген кешені қажет. Өнімдер: балық, сүзбе, жаңғақтар, кептірілген өрік және т.б. миды ынталандыру;
 - Емтихан қарсаңында баланың жақсы демалуын қамтамасыз етіңіз, ол демалуы және жеткілікті ұйықтауы керек.

Жаңартылған күні: 24.03.2022 17:30
Құрылған күні: 24.03.2022 17:30

Текст