«Ақмола облысы білім басқармасының Жарқайың ауданы бойынша білім бөлімі Пятигор ауылының негізгі орта мектебі» КММ
Коммунальное государственное учреждение «Основная средняя школа села Пятигорское отдела образования по Жаркаинскому району управления образования Акмолинской области»

СоцСети

Ұйымдар тізімі

Галерея

Смотреть все>>>

Пятигорский орта мектебінің 5-сыныбына арналған дене шынықтыру сабағының жоспары

Сабақтың тақырыбы: «Тоғызұмалақ» -ұлттық ойын.

Пайда болу тарихы, тәрбиелік мәні, ойын ережелері, түгендеу. Жұп және тақ жүрістерді есептеу
Сабақтың міндеттері: мектеп оқушыларының денсаулығына қатысты тұрақты мотивтер мен қажеттіліктерді қалыптастыру; физикалық және ақыл-ой сапаларын тұтас дамыту; дене шынықтыру құралдарын салауатты өмір салтын ұйымдастыруда шығармашылық қолдану.

Сабақ барысында.
I. Ұйымдастыру сәті. (5 минут). Тақтаға көрнекі құралдарды орналастыру.Оқушыларды жұпқа бөлу. Оқушыларды отырғызу.Оқушыларға ойын тақталарын тарату.
II. Үй тапсырмасын тексеру.
Сұрақтарға жауап беру:
Сіз қазақтың қандай ұлттық ойындарын білесіз?
Сіз балалардың қандай ашық аспан астындағы қазақтың ұлттық ойындарын білесіз?
                                            III.Жаңа тақырып. (35 минут)
   Мұғалім:

“ТОҒЫЗ ҚҰМАЛАҚ” (қаз. Тоғыз малақ, сонымен бірге тоғыз құмалақ және тоқуз құмалақ) сөзбе-сөз “тоғыз түйір” дегенді білдіреді (ежелден көшпелі малшылар құрғақ қой түйіршіктерімен ойнаған).) Бүгінгі таңда «тоғыз құмалақ» Қазақстан мен Қырғызстанда «тоғыз коргоол» деп аталатын жерде, қарақалпақтар мен Алтай халықтарының арасында өте танымал, Моңғолияда «Исен коргол» деп аталады, шекаралас солтүстік-батыс облыстарда. Қытайда, сондай-ақ Түркияда, ол «Докуз құмалақ» деп аталады. Аудармада олардың барлығы «Тоғыз допты» білдіреді және осы ойындардың ережелері бірдей. Бұл ойын шын мәнінде түркі халықтары арасында қасиетті деп саналған 9 санына негізделген, бірақ, мүмкін, бұл жалғыз мәселе емес шығар.
Қазақ ойынының алғашқы сипаттамасы 1906 жылы Ресей археологиялық қоғамының қауымдастырылған мүшесі Н.Н.Пантусовтың «Қырғыз ойыны Тогуз-құмалақ» (Пантусов осылай жазды - «тогуз» және сызықшамен) мақаласында жасалған. , онда былай делінген: «Қырғыздың үш ордасында да кең таралған Тогуз-құмалақты ойлауға, ойлауға және санай білетін билік өкілдері ойнайды. Бұл жалғыз қырғыздың ұлттық ойыны. Қырғыздар арасында басқа осыған ұқсас ойындар жоқ ». Пантусов қателеседі - ойын екі нұсқада белгілі болды - басты және екінші, «коздану» деп аталады, ал Пантусовтың өзі балалар мен жасөспірімдерге арналған «тогуз-тозақ» ойын ережелеріне қысқаша сипаттама береді.
Тоғыз құмалақты қазақтар мен қырғыздар өте лайықты кәсіп деп санады.

Ойын ережелері.
Ойынды 2 ойыншы ойнайды. Бұрылыс кезінде шұңқырларды өткізіп жіберуге немесе барлық құмалақтарды шұңқырдан алмауға тыйым салынады.Екі адам арнайы тақтада ойнайды. Ойын тақтасы 2 «қазаннан», 18 «отау» - 162 құмалақ болатын тесіктерден тұрады. Ойынның басында әр ойыншыға бір қазан және 9 шұңқыр тиесілі, олардың әрқайсысында 9 құмалақ бар, барлығы, әр ойыншы 81 құмалақ алады. Тақтадағы тесіктерді нөмірлеу солдан оңға қарай басталады. Қарсыластардың әрбір саңылауына 1-ден 9-ға дейінгі реттік нөмір беріледі, тақтаның басылған суреті диаграмма деп аталады.
Ойынның бастапқы позициясы келесідей: әр шұңқырда тоғыз доп, қазандар бос.Суреттегі цифрлық сандары бар ұяшықтар тақтаның тесіктері. Бөлек тұрған екі ұяшық - қарсыластардың қазандары. Түсінікті болу үшін алғашқы ойыншы ақ, ал екінші ойыншы қара деп аталады. Бұдан әрі қарай сызбаларда 1-ден 9-ға дейінгі ұяшықтардың төменгі жартысы және бөлек тұрған төменгі ұяшық Ақтың, ал Қараның жоғарғы жартысының орналасқан жері деп саналатынын ескеріңіз.

Оқушылар ойнай бастайды. Мұғалім ойын барысын басқарады және қателіктер жіберілген жағдайда ескерту жасайды.
VI.Дене шынықтыру минуты.
Оқушылар парталарын қалдырады, бағанға бір-бірден тұрады.Бағанада жалпы дамыту жаттығуларын орындайды.
1.I.p. - негізгі ұстаным:, 1-4 - саусақтарыңызда тұрыңыз, қолды жоғары көтеріңіз, демді шығарыңыз.
2.I.p. - негізгі ұстаным:, 1-4 - аяқтар иық енінде, қолдар кеуде алдында; Қолдарымен кеуде алдында тұрған 1-3 діріл; 4 бастапқы позиция.
3. I.p.-негізгі ұстаным:, иық енінен 1-4 фут, оң қол жоғарыда, төменде сол жақ; Қолдарымен кеуде алдында тұрған 1-3 діріл; 4 бастапқы позиция.
4.I.p.-негізгі ұстаным:, иық енінен 1-4 аяқ, қолды кеуде алдында бүгу; 1-3 - дененің әрбір санау үшін бұрылыстары; 4 бастапқы позиция.
Оқушылар «Тоғызұмалақ» ойынын жалғастыруда. Мұғалім ойын барысын басқарады және қателіктер жіберілген жағдайда ескерту жасайды.
V. Жаңа материалды қамтамасыз ету. (5 минут).
Мұғалім:
- «Тоғызұмалақтағы» ойынның шығу тарихын айтыңыз.
- «Тоғызұмалақ» ойынында қандай түгендеу қолданылады.
- «Тоғызұмалақ» ойынының негізгі ережелерін қысқаша айтып өтсеңіз.
- отау саңылауының мағынасын түсіндіріңіз.
- «Қазан» тесігінің мағынасын түсіндіріңіз.

Оқушылар мұғалімнің сұрақтарына жауап береді.
VI.Үйге тапсырма беру.
«Тоғызұмалақ» ойынында қолданылатын терминдерді біліп алыңыз.
VII.Сабақты қорытындылау.
Үздік студенттерді атап өтіңіз. Журналға бағалар қойыңыз Оқушылармен қоштасыңыз.

Жаңартылған күні: 06.04.2021 20:51
Құрылған күні: 06.04.2021 20:55

Текст