«Ақмола облысы білім басқармасының Жарқайың ауданы бойынша білім бөлімі Пятигор ауылының негізгі орта мектебі» КММ
Коммунальное государственное учреждение «Основная средняя школа села Пятигорское отдела образования по Жаркаинскому району управления образования Акмолинской области»

СоцСети

Ұйымдар тізімі

Галерея

Смотреть все>>>

9-сыныптағы орыс тілінен олимпиада тапсырмалары

31.10.2020

Мәтінді оқып, оған тапсырманы орындаңыз:

(1) Балалар ешқашан анасын жас, әдемі деп есіне алмайды, өйткені сұлулықты түсіну кейінірек, ананың сұлулығы сөнетін уақытқа ие болады.
(2) Менің анамның ақшыл және шаршағаны есімде, бірақ олар оны әдемі болды дейді. (3) Жүректің нұры пайда болған үлкен, ойлы көздер. (4) Тегіс қара қастар, ұзын кірпіктер. (5) Түтін шашты биік маңдайға құлады.
(6) Мен оның тыныш дауысын, асықпаған қадамдарын әлі күнге дейін естимін, қолдарының нәзік жанасуын, иығындағы көйлектің өрескел жылуын сеземін. (7) Оның жасқа еш қатысы жоқ, ол мәңгілік.
(8) Балалар ешқашан анасына оған деген сүйіспеншілігі туралы айтпайды. (9) Олар өз аналарына барған сайын байланысты болатын сезімнің атын білмейді. (10) Олардың түсінігі бойынша бұл сезім емес, дем алу, шөлді басу сияқты табиғи және міндетті нәрсе.

(11) Бірақ баланың анасына деген сүйіспеншілігінде алтын күндер бар. (12) Мен оларды жас кезімде бастан өткердім, мен әлемдегі ең қажет адам менің анам екенін алғаш түсіндім. (13) Менің жадымда сол күндердің барлық дерлік бөлшектері сақталған жоқ, бірақ мен бұл сезім туралы білемін, өйткені ол әлі күнге дейін жыпылықтайды, бүкіл әлемге таралмаған. (14) Мен оны бағалаймын, өйткені анаға деген сүйіспеншіліксіз менің жүрегімде суық бос орын бар.
(15) Мен ешқашан анамды анам, анам деп айтқан емеспін. (16) Мен оған тағы бір сөз айттым - мама. (17) Мен үлкен болған кезде де бұл сөзді өзгерте алмадым. (18) Менің мұртым өсті, бас пайда болды. (19) Мен бұл сөзден ұялдым және көпшілік алдында оны әрең естимін.
(20) Соңғы рет мен оны жаңбырдан суланған платформада, қызыл солдат теплушкасының жанында, паровоздың үрейлі мүйізінің дауысы бойынша, «вагондарда!» (21) Мен анаммен мәңгі қоштасатынымды білмедім. (22) Мен оның анасына «мама» деп сыбырладым және менің адамымның көз жасын ешкім көрмес үшін, оны шашына сүртті ... (23) Бірақ теплушка қозғала бастаған кезде мен шыдай алмадым, мен адам екенімді, әскери адам екенімді ұмытып, айналадағыларды ұмытып кеттім. адамдар, көптеген адамдар және дөңгелектердің гүрілі, көзге соғылған жел арқылы айқайлады: - Мамочка!

(24) Содан кейін хаттар болды. (25) Үйден келген хаттардың әрқайсысы өзі үшін тапқан және өзінің ашқанын ешкімге мойындамайтын бір ерекше қасиеті болды. (26) Ең қиын сәттерде, бәрі аяқталған немесе келесі сәтте аяқталатындай болып көрінгенде және өмір үшін бірде-бір түсінік жоқ болса, біз үйден келген хаттардан өмірдің мызғымас қорын таптық. (27) Анамнан хат келгенде қағаз, далалық пошта нөмірі салынған конверт, сызықтар болмады. (28) Анамның даусы ғана естілді, оны мен тіпті мылтықтың даусынан да естідім, блиндаж түтіні менің үйімнің түтініндей менің бетіме тиді.
(29) Жаңа жыл қарсаңында анам хат туралы егжей-тегжейлі айтып берді. (30) Шкафта өткір түсті қарындаштарға ұқсас қысқа, түрлі-түсті шыршалар кездейсоқ табылды. (31) Олар жанып тұрды, ал шырша бұтақтарынан стеарин мен қарағай инелерінің теңдесі жоқ хош иісі бөлмеге төгілді. (32) Бөлмеде қараңғы болды, тек көңілді кезіп жүрген шамдар сөніп, жанып кетті, ал алтын жалатылған жаңғақтар әлсіз жыпылықтады.
(33) Содан кейін мұның бәрі менің өліп жатқан анамның мұз үйінде жазған аңызы болды, мұнда барлық терезелер жарылыс толқынымен сынған, ал пештер өліп, адамдар аштықтан, суықтан және сынықтардан өліп жатыр. (34) Ол мұздай қоршау қаласынан маған өзінің жылулығының соңғы тамшысын, соңғы қанын жіберіп жазды.

(35) Мен аңызға сендім. (36) Ол оны жедел жәрдеммен, резервтік өмірімен ұстады. (37) Жолдар арасында оқуға тым жас. (38) Мен әріптердің қисық екенін байқамай, жолдарды өздері оқыдым, өйткені олар қолмен салынған, күші жоқ, ол үшін қалам балта сияқты ауыр болатын. (39) Ана бұл хаттарды жүрегі соғып тұрған кезде жазды ...
(Ю.Я. Яковлевтің айтуы бойынша)
1-жаттығу.
Мәтіннің мазмұнына қай тұжырым сәйкес келеді? Жауап нөмірлерін енгізіңіз.
1) Ертегіші анасын жеткілікті жақсы көрмегеніне қатты өкінеді.
2) Ананы еске түсіру әңгімешіде оның қатысуынан, оның қолынан сезу деңгейінде де қалды.
3) Балалар ешқашан анасына оған деген сүйіспеншілігі туралы айтпайды, оған үнемі қамқорлық жасауды табиғи және міндетті нәрсе деп санайды.
4) Ешқандай жағдайда сіз өзіңіздің анаңызға деген нәзіктігіңізді басқа адамдардың қатысуымен көрсетпеңіз.
5) Диктор анасынан Жаңа жылдық шыршаны егжей-тегжейлі суреттеген хатын оқығанда, бұл оның өзіне арналып жазылған аңыз екенін түсінбеді.

Тапсырма 2. Грамматикалық негіздердің саны бойынша сөйлем түрін көрсете отырып, кесте жасаңыз (1 - 20 сөйлемдер)

 
(20 б)
Тапсырма 3.
3 немесе одан да көп грамматикалық буыны бар сөйлем сандарын жазыңыз.
(10 б)
Тапсырма 4.
Өзіңіз қалаған эссе жазыңыз:

 

Орыс тілі мен әдебиеті мұғалімі Тимофеева Е.И.
а) мәтінде қандай тарихи оқиға туралы айтылған;
ә) ана махаббаты қашықтықта қалай көмектеседі;
в) отбасылық дәстүрлер;
г) біздің өміріміздегі аңыздар

Просмотров: 628


Добавить комментарий



Включить данные в подпись

Текст