Білім сапасы - бұл білім беру қажеттіліктерін қанағаттандырудың объективті көрсеткіштерінде және субъективті бағалауларында көрінетін және мәдени ерекшеліктеріне, құндылықтар жүйесіне байланысты адамдардың олардың білім мәртебесін қабылдауымен байланысты болатын халықтың білім беру жағдайларының күрделі сипаттамасы. және қоғамда бар әлеуметтік стандарттар. Білім беру процесінің жағдайына қанағаттану - бұл білім беру мекемесінің соңғы нәтижелерін сипаттайтын көрсеткіштердің бірі.
Мониторингтің мақсаты - ұсынылатын білім беру қызметіне қанағаттану деңгейін анықтау, сонымен қатар мектептегі оқу процесінің тиімділігі мен сапасын арттыру.
Зерттеу әдісі: сауалнама жүргізудің социологиялық әдісі. Сауалнама 6-9 сынып оқушылары мен олардың ата-аналары (заңды өкілдері) іріктемесі негізінде жасырын жүргізілді.
Сауалнама мазмұны келесі бағыттар бойынша сұрақтарды қамтыды:
1. Оқу процесін ұйымдастыру жағдайына байланысты көрсеткіштер.
2. Білім беру қызметін ұсыну сапасы.
3. Педагогикалық құрамның кәсіби шеберлігі.
Әдістемелік құрал ретінде Е.Степанов, А.Андреев жасаған бейімделген сауалнамалар қолданылды.
Сауалнамаға барлығы 6-9 сыныптардың 26 оқушысы және 23 ата-ана (заңды өкіл) қатысты
Қорытынды: 6-7 сынып оқушылары арасында жүргізілген сауалнама нәтижелері балалардың көпшілігінің мектепке баруға жеткілікті ынтасы бар екенін көрсетеді - олар өз құрдастарымен жақсы қарым-қатынаста, өздеріне ұнайтын академиялық пәндер бар, оларды құрметтейтін мұғалімдер бар. Алайда, сонымен бірге, сауалнаманы талдау кезінде үрейлендіретін сигналдар да анықталды: мысалы, оқушылардың барлығы мектепте өз қауіпсіздігіне сенімді емес (олар өз пікірлерін айтпағанды жөн көреді, мүмкін олар оларды ескермейді деп ойлайды) ). Респонденттердің аз ғана бөлігі кез-келген проблемамен мұғалімге жүгіне алатындығына және оларды тыңдайтынына, назар аударатынына және көмектесетініне сенімді. Бұдан шығатыны, мұғалімдер, мүмкін, әр баланың жеке ерекшеліктерін ескермей, барлық балаларға үстірт, жалпы көзқарасты қолданады, оқушылармен жұмыс, сұхбат, КТД (ұжымдық шығармашылық қызмет) сияқты жұмыс түрлері аз қолданылады.
Ұсынылатын: мұғалімдер балалар ұжымын жинауға, балалардың шығармашылық әлеуетін барынша толық ашуға - әлеуметтік және шығармашылық жобаларды дамытуға ықпал ететін қызықты іс-шаралар мен іс-шаралар ұйымдастыру арқылы сыныптағы мектеп ортасын «жандандыру». , таптық дәстүрлерді қалыптастыру және т.б. ...
8-9 сынып оқушыларының сауалнамасының нәтижелері (15 бала):
15 оқушының үшеуі өздерінің қабілеттері мектеп бағдарламасынан асады деп санайды, ал қалғандары мектептің білім беру ортасы олардың қабілеттеріне сәйкес келеді деп жауап берді.
Сауалнамаға қатысқан оқушылардың көпшілігі олардың мектепке деген көзқарасы оң, олардың балалармен және мектептегі мұғалімдермен қарым-қатынасы мейірімді және қайырымды деп жауап берді. 8 оқушы мектептегі білім беру ортасы оқушылардың жеке, шығармашылық, танымдық қабілеттерін дамытуға ықпал етеді, мұғалімдер оқушылардың жеке ерекшеліктерін ескереді және мектептің психологиялық қызметі балалардың жан тыныштығын қамтамасыз етеді деп санайды.
11 оқушы өздерін «жақсы оқушы» - жауапкершілікті сезінетін, білім деңгейі жақсы деп бағалады.
Қорытынды: білім алушылардың оқу үдерісін ұйымдастырудың жағдайына қанағаттану деңгейі айтарлықтай жоғары - 81-85%. Балалар мектептегі жайлы психологиялық орта, оқушылар мен мұғалімдер арасындағы достық қарым-қатынас пен ынтымақтастық атмосферасының арқасында әлеуметтік қорғалғанын сезінеді.
Ұсынылатын: мұғалімдерге жоғары нәтижелерге назар аудара отырып, оқушылардың білім беру дайындығына қойылатын талаптар шегін біртіндеп және мақсатты түрде көтеру.
8-9 сынып оқушыларының ата-аналары арасында жүргізілген сауалнаманың жиынтық деректері.
Сауалнамаға 15 адамнан тұратын студенттер қатысты.
Респонденттердің көпшілігі мектептегі сапалы білім туралы өз көзқарастарын оқушылардың терең білімімен, дағдылары мен дағдыларымен және олардың болашақтағы әлеуметтік жетістіктерімен байланыстырады.
Респонденттердің 80-100% -ы мектепте тиімді білім беру процесі жүзеге асырылады деп санайды, мұғалімдер жоғары кәсіби деңгейге ие, балаларды оқыту мен тәрбиелеудің әртүрлі мәселелері бойынша оқушылардың ата-аналарымен белсенді қарым-қатынас жасайды, олардың жеке ерекшеліктерін ескереді студенттер. Оқушылардың ата-аналарынан түсетін негізгі шағымдар мектептің материалдық-техникалық жабдықталуына, сыныптан тыс жұмыстарды ұйымдастыруға байланысты, және ең өзекті мәселе - тамақ жетіспеушілігі.
Қорытынды: 8-9 сынып оқушыларының ата-аналары балаларының білім сапасының жоғарылығына қызығушылық танытады, өйткені олар жақсы дайындық олардың жоғары оқу орындары мен колледждерге табысты түсуіне кепілдік береді деп сенеді.
Ұсыныстар: мұғалімдерге оқытудың белсенді әдістерін, дараландыру мен саралауды қолдана отырып, білім беру процесінің тиімділігін арттыру арқылы оқушылардың сапалы білім беру дайындығын қамтамасыз ету.